8.5.14

dia--

Aku ada satu jenis penyakit.

menyayangi sesuatu sesungguhnya , tak kira apa , tak kira harga bila selagi mana aku kata 'itu aku punya' selagi itu juga tiada yang berhak selain aku.

begitu juga dengan 'seseorang' itu .

menyayangi dia sampai bila aku lihat lelaki kacak sedunia lalu aku kata aku mahu ke dia , tetap masih teguh dalam hati dengan satu nama , masih terlihat di mata rupa dia , dia yang beri aku satu rasa yang belum tentu pun lelaki yang aku kata aku mahu itu boleh beri.

dan

aku akan beri sayang aku , cinta aku , rindu aku , kasih aku segalanya aku , pada dia . sehabisnya , tak aku tinggal secebis kerana aku mahu tunjuk ke dia , aku percaya dia , aku mahu tunjuk ke dia segala yang aku punya hanya habis ke dia , tiada tinggal untuk sesiapa .

itu cara aku bila aku kata 'dia aku punya' untuk seketika di dunia.

dan

aku harap dia rasa sampai hati , tersentuh sampai jiwa , lalu dengan bangga dia kata 'dia juga aku punya' dan beri sehabisnya juga . -- cinta

liyana lukman,

Dilarang Menghukum,Terima Kasih